Van een startende onderneming in de kinderschoenen tot een gevestigde industriële leider, communicatie is wat bedrijven aandrijft. Zonder een doeltreffende aanpak van de communicatie vertragen bedrijven, stagneren ze of storten ze helemaal in. Dat is waar een cloud-hosted telefoniesysteem van pas komt.

Zelfs met videoconferenties, e-mails en instant messaging zijn telefoongesprekken nog steeds van vitaal belang voor de dagelijkse bedrijfscommunicatie. Immers, 65 procent van de mensen geeft er de voorkeur aan telefonisch contact op te nemen met een bedrijf. Om er zeker van te zijn dat je het meeste haalt uit het telefoonsysteem dat je gebruikt, moet je overschakelen op een cloud-gebaseerd systeem.

Waarom je op een systeem voor cloudtelefonie moet overschakelen

Als je niet de nieuwste en meest effectieve hulpmiddelen gebruikt, dan geef je je concurrentie een voorsprong en laat je je personeel in een nadelige positie werken. Hier zijn de voordelen van cloud telefonie als je bedrijf de overstap maakt.

  1. Minder problemen met hardware en apparatuur om te beheren

Stap over op een systeem voor cloud telefonie en je hoeft je geen zorgen meer te maken over verouderde en omvangrijke hardware. Dit kan kostbare ruimte in je kantoor vrijmaken, waardoor je personeel meer ruimte heeft om te werken. Er zijn geen enorme investeringskosten meer omdat het een pay as a service model is dat schaalbaar is naar behoefte.

Cloud systemen zijn schaalbaar en passen zich aan naarmate je uitbreidt, wat geweldig is als het gaat om het nemen van beter geïnformeerde bedrijfsbeslissingen op lange termijn en het helpt bij strategische planning. Je hoeft bijvoorbeeld niet meer na te denken over het aantal telefoons waarin je moet investeren voor je groeiende bedrijf. Voeg eenvoudig gebruikers toe als nieuwe leden het team komen versterken, of verwijder ze als je aan het afbouwen bent nadat een complex project ten einde is gekomen.

Je hebt volledige controle en kunt zo veel of zo weinig accounts hebben als nodig is. Het inrichtingsproces is eenvoudig en ongecompliceerd, zodat je team meer tijd kan besteden aan de taken die bijdragen tot bedrijfsgroei.

  1. Ze ondersteunen flexibel werken op kantoor…

Medewerkers worden niet langer beperkt door het feit dat ze naast een statische, aangewezen, vaste bureautelefoon moeten werken.

Een traditioneel telefoonsysteem is niet in staat zich aan dit soort flexibele werksituatie aan te passen. Je zou een vaste telefoon hebben die niet met je mee kan bewegen op kantoor, waardoor de productiviteit mogelijk afneemt.

Cloud telefonie systeem

Een systeem voor cloud telefonie daarentegen is veel flexibeler en veelzijdiger, zodat je mobiel kunt zijn en toch beschikbaar blijft. Elk toestel, van een laptop tot een mobiele telefoon, kan je bedrijfstelefoon zijn – het hoeft geen handset aan een bureau te zijn.

Personeel kan zich over het kantoor of afhankelijk van de projecten waaraan ze werken verplaatsen en nooit een oproep missen. Plus, geen omzwervingen meer door het kantoor om te vragen: “Op welke telefoon zit je?”

  1. Op afstand werken (waar dat ook mag zijn)

Of teams nu vanuit verschillende locaties coördineren of medewerkers die op bezoek zijn bij klanten, een cloud telefoonsysteem stelt iedereen in staat gemakkelijk te communiceren en samen te werken. Tevens kun je een vast nummer op mobiel hanteren. 

Personeel heeft toegang tot dezelfde functies, waar ze ook zijn. Ze hoeven alleen maar in te loggen en kunnen alle hulpmiddelen en functies gebruiken die ze op kantoor ook zouden gebruiken. En dat is of ze nu thuis zijn, op kantoor bij een klant of zelfs op vakantie in het buitenland. Voorbij zijn de dagen dat een afspraak bij de tandarts van een kind je dwingt een dag vrij te nemen. Met een Cloud telefonie systeem kun je thuis net zo productief zijn als op kantoor.

  1. Je gebruikt altijd de nieuwste functies

Traditionele telefoonsystemen raken verouderd en hebben een zekere houdbaarheidsdatum. Je moet ofwel de hardware blijven vervangen om van de nieuwe functies te profiteren, of je blijft snel achter.

Als je eenmaal een cloud-gebaseerd systeem geïnstalleerd hebt, hoef je alleen maar de nieuwste updates te downloaden en kun je genieten van alle nieuwe functies die de leverancier heeft uitgerold. Hoe meer nieuwe en innovatieve functies je toevoegt, hoe beter de ervaring is die je je klanten kunt bieden.

  1. Personeel is veel productiever

Met toegang tot gespreksopname, gemakkelijk doorverbinden en gedetailleerde analyses kan het personeel het telefoonsysteem gebruiken om productiever te zijn en beter met elkaar samen te werken. Ze beschikken over de hulpmiddelen die ze nodig hebben om gesprekken gemakkelijk te beheren en ervoor te zorgen dat cliënten met de juiste mensen spreken.

De productiviteit wordt gestimuleerd door gesofisticeerde doorschakeling van gesprekken, en het personeel hoeft zich niet meer bezig te houden met het koortsachtig doorzoeken van het kantoor op zoek naar de persoon die nodig is voor een gesprek, terwijl de cliënt ongeduldig aan de andere kant van de lijn met een probleem zit te wachten.

  1. Krachtige hulpmiddelen

De opkomst van cloud-gebaseerde systemen heeft krachtige functionaliteit in de handen van bedrijven van alle maten gelegd. Vroeger konden alleen grote bedrijven gebruik maken van functies als gespreksopname.

Nu, omdat er veel verschillende cloud-gebaseerde systemen op de markt zijn, kan zelfs de kleinste start-up krachtige hulpmiddelen gebruiken om te bloeien en te groeien. Maar het is belangrijk een leverancier te kiezen die een duidelijke, betrouwbare en betrouwbare service kan geven.

Bedenk hoeveel productiever het personeel kan zijn als het eenmaal een systeem voor cloud telefonie gebruikt, dat de groei helpt en daardoor grotere financiële resultaten mogelijk maakt. Kun je het je veroorloven de overstap niet te maken?

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.