Een website is vaak niet meer weg te denken uit een businessplan. Iedereen zit nu eenmaal op het internet, dus ook jouw potentiële klanten. Alleen een eenvoudige landingspagina is daarbij meestal niet genoeg. Je kunt een goede eerste indruk maken met jouw website en het zou zonde zijn om die kans te laten varen. Wil jij in de nabije toekomst een website laten maken? Houd dan rekening met de volgende 5 punten:

Een herkenbare huisstijl

Wanneer klanten jou opzoeken op het internet, word je alleen gevonden als ze je ook herkennen. Het klinkt misschien logisch, maar zorg dat het uiterlijk van je website overeenkomt met je andere reclame-uitingen. Zo weet iemand die jouw bedrijf online opzoekt meteen dat het om jouw bedrijf gaat. Ook voor mensen die jou nog niet kennen kan een strak webdesign en een aansprekende huisstijl veel doen. Een eerste indruk maak je immers maar een keer.

Minimale laadtijd van jouw website optimaliseren

De eerste indruk die je online maakt gebeurt altijd op het moment dat iemand naar jouw site navigeert. Wanneer de consument vervolgens seconden lang moet wachten tot je site is geladen, sta je meestal al 1-0 achter. Of erger nog, de klant is al terug naar de zoekpagina van Google om de site van je concurrent aan te klikken die wél snel laadt. Zorg daarom dat de laadtijd tot een minimum beperkt blijft. Ga eens na of al die grote bestanden op je site wel écht nodig zijn en kijk of je jouw afbeeldingen en video’s kunt comprimeren. Zo wordt de laadtijd korter. Naast blije klanten die op jou site blijven, zal ook Google je hiervoor belonen.

Aansprekend maken voor klant én Google

Niet alleen een bezoeker zal jouw website beoordelen. Ook zoekmachines als Google lezen je gehele website uit. Google zal analyseren waar je website over gaat en op basis daarvan bepalen op welke positie je in de zoekresultaten voor een zoekterm zult voorkomen. Hoe Google jouw site inschat is onder andere afhankelijk van:

  • Hoe goed jouw website functioneert
  • De content die op je website staat
  • Of andere websites die naar jouw site doorlinken oftewel door goede linkbuilding. 

Zorg ervoor dat de website gericht is op conversie

Als een klant eenmaal op je site is, wil je niet dat diegene onverrichter zake weer weggaat natuurlijk. Of je nou wil dat mensen iets kopen, een offerte aanvragen of zich inschrijven voor je nieuwsbrief. Vrijwel iedereen wil dat er iets van een conversie plaatsvindt op je website. Daarom ga je voor een conversiegericht webdesign. Dat wil zeggen dat er in het ontwerp van je website rekening gehouden wordt met de reis van je klant door jouw website. Denk hierbij aan buttons naar bijvoorbeeld je offerte pagina. Zo kun je geld gaan verdienen met jouw website!

Succesvol op internet met een mooi webdesign

Het ontwerpen van een website heeft dus meer om het lijf dan alleen een ontwerp en wat tekst. Dit kan veel werk zijn, maar deze investering verdient zichzelf terug als je echt een goede website hebt. Wat echt kan helpen voor een goede website is het inschakelen van een professionele webdesigner. Deze ontwerpt een conversiegerichte website, waarna alles wordt opgebouwd met een zo kort mogelijke laadtijd. Zo scoor jij zeker met je website!

Aanbevolen artikelen

Een reactie plaatsen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *